°C

Czy regulować rynek medialny w Polsce tak, jak w wielu krajach Europy?

Otwarty Mikrofon
 

Sejm przyjął nowelizację ustawy o Radiofonii i Telewizji. Polska ustawa o Radiofonii i Telewizji przewiduje, że koncesja na nadawanie nie może zostać w Polsce udzielona spółce, w której kapitał zagraniczny przekracza 49 procent udziałów.

Prawo nie przewiduje jednak ograniczeń wobec podmiotów, których siedziba znajduje się w państwie członkowskim Europejskiego Obszaru Gospodarczego.

Rozwiązania regulujące sprawę kapitału w mediach nie są niczym nowym. Np. we Francji żaden obcokrajowiec nie może posiadać więcej niż 20 procent udziałów w spółce z licencją na nadawanie w radiu lub telewizji. Z kolei w Niemczech, podobnie jak w Polsce, koncesja na nadawanie dla prywatnego medium może zostać przydzielona wyłącznie osobie fizycznej lub prawnej, która ma miejsce zamieszkania w Niemczech bądź w innym kraju członkowskim Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego.

Mimo że podobne rozwiązania od wielu lat funkcjonują w wielu państwach europejskich to po przegłosowaniu nowych zapisów ustawy przez sejm, część Polaków odebrała to, jako atak na wolność mediów. W wielu miastach odbyły się protesty w obronie telewizji TVN.

Dlatego dziś pytamy państwa: czy Polska, ma prawo stosować regulacje dotyczące rynku medialnego, na wzór innych krajów europejskich? Pyta Daniel Sawicki

Od godz. 12:10 czekamy na Państwa telefony: 68 324 22 55 i 801 327 462 oraz na komentarze.


REKLAMA


Komentuj odpowiedzialnie! Odnoś się do treści informacji, nie obrażaj rozmówców, nie używaj słów niecenzuralnych. Rozgłośnia zastrzega sobie prawo do moderacji komentarzy naruszających te zasady. Administratorem Twoich komentarzy jest Facebook, który może stosować do nich także "Zasady społeczności Facebooka".

W trosce o bezpieczeństwo użytkowników, komentarze zawierające linki nie są publikowane.



Skomentuj na Facebooku



Polub naszą stronę na Facebooku