poniedziałek, 8 grudnia 2025
Nie znaleźliśmy żadnych wyników
Pokaż wszystko
Radio Zachód
  • WIADOMOŚCI
    • LUBUSKIE
    • GOŚĆ RADIA ZACHÓD
    • KRAJ I ŚWIAT
    • KULTURA
    • NA DROGACH
  • SPORT
    fot. pixabay.com

    Alfa pewnie wygrała w Szczecinie

    Lider II ligi rozbił zielonogórską młodzież Radio Zachód - Lubuskie

    Lider II ligi rozbił zielonogórską młodzież

    fot. Jakub Lesiński

    Konwa znów nie dał szans rywalom

    W Kędzierzynie-Koźlu Cuprum Stilon znów z niedosytem Radio Zachód - Lubuskie

    W Kędzierzynie-Koźlu Cuprum Stilon znów z niedosytem

    Kangoo nie dali rady ekipie z Pleszewa Radio Zachód - Lubuskie

    Kangoo nie dali rady ekipie z Pleszewa

    fot. pixabay.com

    Triumf Stali w Białej Podlaskiej

    Cenne zwycięstwo Astry Radio Zachód - Lubuskie

    Cenne zwycięstwo Astry

    Pożegnanie Nogajewskiego w cieniu porażki z liderem tabeli Radio Zachód - Lubuskie

    Pożegnanie Nogajewskiego w cieniu porażki z liderem tabeli

    Pewna wygrana Zastalu w Słupsku! Radio Zachód - Lubuskie

    Pewna wygrana Zastalu w Słupsku!

  • MUZYKA
  • REPORTAŻ
    • REDAKCJA REPORTAŻU
    • STUDIO REPORTERÓW KUKUŁCZA 1
  • TV
  • MOTO
  • PODCASTY
  • RADIO
    • RAMÓWKA
    • LUDZIE RADIA
    • PATRONAT MEDIALNY
    • REGULAMINY
    • KONTAKT
  • REKLAMA
LOGO, Radio Zielona GóraLOGO, Radio Gorzów

SŁUCHAJ

Radio Zachód
  • WIADOMOŚCI
    • LUBUSKIE
    • GOŚĆ RADIA ZACHÓD
    • KRAJ I ŚWIAT
    • KULTURA
    • NA DROGACH
  • SPORT
    fot. pixabay.com

    Alfa pewnie wygrała w Szczecinie

    Lider II ligi rozbił zielonogórską młodzież Radio Zachód - Lubuskie

    Lider II ligi rozbił zielonogórską młodzież

    fot. Jakub Lesiński

    Konwa znów nie dał szans rywalom

    W Kędzierzynie-Koźlu Cuprum Stilon znów z niedosytem Radio Zachód - Lubuskie

    W Kędzierzynie-Koźlu Cuprum Stilon znów z niedosytem

    Kangoo nie dali rady ekipie z Pleszewa Radio Zachód - Lubuskie

    Kangoo nie dali rady ekipie z Pleszewa

    fot. pixabay.com

    Triumf Stali w Białej Podlaskiej

    Cenne zwycięstwo Astry Radio Zachód - Lubuskie

    Cenne zwycięstwo Astry

    Pożegnanie Nogajewskiego w cieniu porażki z liderem tabeli Radio Zachód - Lubuskie

    Pożegnanie Nogajewskiego w cieniu porażki z liderem tabeli

    Pewna wygrana Zastalu w Słupsku! Radio Zachód - Lubuskie

    Pewna wygrana Zastalu w Słupsku!

  • MUZYKA
  • REPORTAŻ
    • REDAKCJA REPORTAŻU
    • STUDIO REPORTERÓW KUKUŁCZA 1
  • TV
  • MOTO
  • PODCASTY
  • RADIO
    • RAMÓWKA
    • LUDZIE RADIA
    • PATRONAT MEDIALNY
    • REGULAMINY
    • KONTAKT
  • REKLAMA
Radio Zachód
Strona główna KRAJ I ŚWIAT

Internet to źródło informacji o zbiórkach charytatywnych dla 60 proc. Polaków. Głównie social media

Redakcja nowych mediów Redakcja nowych mediów
2021-07-15 10:37
Internet to źródło informacji o zbiórkach charytatywnych dla 60 proc. Polaków. Głównie social media

Fot. Twenty20

Udostępnij na FacebookuUdostępnij na TwitterzeUdostępnij na telegramieUdostępnij przez WhatsappaEmail

6 na 10 Polaków dowiaduje się o prowadzonych aukcjach charytatywnych z Internetu. Największy udział mają w tym social media.

Portale społecznościowe są aż kilka razy częściej wskazywane jako źródło takich informacji niż ogólnodostępne portale. Te ostatnie mają podobną skuteczność do reklamy zewnętrznej.

Gorzej wypada telewizja, prasa i radio. Tego typu wiadomości także rzadziej rozchodzą się bezpośrednio wśród znajomych czy za pośrednictwem drukowanych materiałów.

Według sondażu zrealizowanego przez UCE RESEARCH dla serwisu zbiórkowego Szczytny-Cel.pl, w sumie 63,1% Polaków najczęściej dowiaduje się z Internetu o prowadzonych aukcjach charytatywnych.

Jak zauważa Barbara Borusiak, profesor Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, w tradycyjnych mediach rzadko są nagłaśniane tego typu przedsięwzięcia z uwagi na wyższe koszty dotarcia do potencjalnych darczyńców. Dlatego badani w ogóle mogą nie pamiętać innych źródeł takich informacji poza Internetem. W sieci zdecydowanie najłatwiej jest też prowadzić tego typu działania.

„Największy boom na organizowanie aukcji charytatywnych w sieci obserwowaliśmy mniej więcej 5-7 lat temu. W Internecie, który skupia obecnie najwięcej ludzkiej uwagi, zbierane są też największe datki. W ten kanał mocno inwestują serwisy zbiórkowe, fundacje i organizacje pożytku publicznego. I z roku na rok te nakłady sukcesywnie rosną.”

– komentuje Aleksandra Kamińska, współautorka badania.

Polacy najczęściej dowiadują się o aukcjach charytatywnych z mediów społecznościowych – 41,6%. Zdecydowanie mniej osób wskazuje portale lokalne czy ogólnopolskie – odpowiednio 12,1% i 9,4%.

Internet to źródło informacji o zbiórkach charytatywnych dla 60 proc. Polaków. Głównie social media Radio Zachód - Lubuskie

Fenomen skuteczności social mediów wyjaśnia Andrzej Szymkowiak, profesor Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.

Jak stwierdza ekspert, zachęcanie innych do dobroczynności buduje pozytywny wizerunek w sieci osób, biznesów oraz organizacji. Poza tym ludzie lubią w widoczny sposób wpływać na działania pozostałych internautów, również nieznajomych, gdyż w mediach społecznościowych tworzone są coraz mniej personalne relacje.

„Siłą social mediów są przede wszystkim niemal nieograniczone zasięgi. To dzięki nim w zaledwie parę godzin można zebrać ogromne kwoty, nawet wielomilionowe. Są to dość rzadkie przypadki, ale krajowe media społecznościowe znają tak spektakularne zbiórki. Polacy chcą pomagać zwłaszcza osobom ze swoich społeczności, podwórek, szkół i kręgów zawodowych lub towarzyskich. Dlatego też lokalne portale nieznacznie wyprzedzają te ogólnopolskie.”

– tłumaczy Aleksandra Kamińska.

Podobny wynik do portali internetowych ma reklama zewnętrzna. 10,2% Polaków wskazuje ją jako najczęstsze źródło informacji o prowadzonych aukcjach charytatywnych. Mało która organizacja decyduje się na takie inwestowanie swoich środków, co podkreśla prof. Szymkowiak. I dodaje, że prowadzenie tego typu przedsięwzięć w mediach społecznościowych również nie jest całkowicie bezpłatne, ale zdecydowanie tańsze.

„Media społecznościowe wciąż nie wyparły reklamy zewnętrznej. Jej pozycja nadal jest mocna, podobnie jak portali lokalnych czy ogólnopolskich. Jednak faktycznie na tego typu promocję mogą sobie pozwolić tylko największe organizacje na rynku. Dlatego znaczenie tego kanału w tym kontekście będzie malało na rzecz Internetu.”

– przewiduje Kamińska.

Jak pokazują wyniki badania, dość słabo na tle innych kanałów wypadają poszczególne media tradycyjne, tj. telewizja – 7,3%, prasa drukowana – 5,7%, a także radio – 2,1%. Łącznie wskazuje je 15,1% Polaków.

„Tradycyjne media odgrywają coraz mniejszą rolę w zbieraniu pieniędzy na szczytne cele. Wynika to nie tylko z tego, że dotarcie do większej liczby ludzi jest kosztowne. Przekazy pozbawione bezpośrednich rekomendacji stają się obecnie coraz mniej skuteczne. Dodatkowo w przypadku radia właściwie nie da się pokazać potrzebującej osoby. Dlatego ta forma będzie zanikała w kontekście aukcji charytatywnych.”

– uważa prof. Szymkowiak.

Jak wynika z raportu, Polacy czerpią także informacje o aukcjach od swoich znajomych – 5,2%. Innym, mało popularnym kanałem są ulotki drukowane bądź inne ogólnodostępne materiały drukowane – 3,8%.

Jak podsumowuje Aleksandra Kamińska, otrzymywanie tego typu informacji bezpośrednio od znajomych, czyli w trakcie rozmów z nimi, nie jest obecnie tak popularne, jak np. udostępnianie przez nich postów w mediach społecznościowych. Natomiast ulotki odchodzą do lamusa, m.in. ze względów ekologicznych, ale też logistycznych.

Wyniki pochodzą z badania przeprowadzonego metodą CATI przez UCE RESEARCH dla serwisu zbiórkowego Szczytny-Cel.pl. W dniach 1-5 lipca br. wzięło w nim udział 864 dorosłych Polaków.

Czytaj również

fot. K.Gonera
LUBUSKIE

Żagańska akcja „Wyzwanie na pływanie”

8 grudnia 2025

Kompleks sportowy Arena Żagań rozpoczął akcję propagującą sport pod nazwą „Wyzwanie na pływanie”. Od grudnia do końca lutego każdy może...

fot. Pixabay
LUBUSKIE

Lubrza uhonoruje zmarłych proboszczów

8 grudnia 2025

Stary cmentarz w Lubrzy od dawna jest już zapełniony. Pochówki od wielu lat odbywają się na nowej nekropolii. Władze gminy...

fot. UM Gubin
LUBUSKIE

Remonty na osiedlu Komorów

8 grudnia 2025

Gubiński samorząd remontuje drogi na tzw. osiedlu Komorów. Choć nie ma takiej jednostki administracyjnej, to mieszkańcy wiedzą, że chodzi o...

fot. K.Gonera
LUBUSKIE

Sztab WOŚP w Gozdnicy gotowy do działania

8 grudnia 2025

Sztab 7080 w Gozdnicy dołącza do grona miejscowości zaangażowanych w 34 Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Gozdnicki Dom Kultury czeka...

fot. Pixabay
LUBUSKIE

Będą nowe lampy w Drożkowie

8 grudnia 2025

Gmina Żary wybuduje nowe oświetlenie w Drożkowie. Lampy staną przy wjeździe do wsi. To ponad 600 metrów linii i 15...

fot. pixabay.com
SPORT

Alfa pewnie wygrała w Szczecinie

7 grudnia 2025

Piłkarze wodni Alfy Gorzów pokonali na wyjeździe Arkonię Waterpolo Szczecin 27:12 w meczu piątej kolejki ekstraklasy. Już na półmetku pojedynku...

najnowsze z Lubuskiego

Żagańska akcja „Wyzwanie na pływanie”

Lubrza uhonoruje zmarłych proboszczów

Remonty na osiedlu Komorów

Sztab WOŚP w Gozdnicy gotowy do działania

Będą nowe lampy w Drożkowie

Alfa pewnie wygrała w Szczecinie

Sławski jarmark świąteczny

Lider II ligi rozbił zielonogórską młodzież

Konwa znów nie dał szans rywalom

W Kędzierzynie-Koźlu Cuprum Stilon znów z niedosytem

popularne

  • fot. K.Gonera

    Szachowy turniej w Żaganiu

    0 udost.
    Udostępnij 0 Tweet 0
  • Osadzony spadł z dachu podczas próby ucieczki w Zielonej Górze

    0 udost.
    Udostępnij 0 Tweet 0
  • Jarmark Bożonarodzeniowy na bytomskim rynku

    0 udost.
    Udostępnij 0 Tweet 0
  • Hala sportowa powstaje w Białkowie

    0 udost.
    Udostępnij 0 Tweet 0
  • Pewna wygrana Zastalu w Słupsku!

    0 udost.
    Udostępnij 0 Tweet 0
FACEBOOK
TWITTER
YOUTUBE
INSTAGRAM
RSS
LOGO, Radio Zachód, Informacje, Lubuskie, 103 i 106 FM

Polskie Radio - Regionalna Rozgłośnia w Zielonej Górze "Radio Zachód S.A." w likwidacji w Zielonej Górze
Radio Zachód S.A.

ul. Kukułcza 1
65-472 Zielona Góra

  • BIP
  • Reklama
  • Formularz kontaktowy
  • Cookies i polityka prywatności
  • Archiwum
Copyright © Polskie Radio Regionalna Rozgłośnia w Zielonej Górze Radio Zachód S.A. 2022.
G-news logo
Nie znaleźliśmy żadnych wyników
Pokaż wszystko
  • WIADOMOŚCI
    • LUBUSKIE
    • KRAJ I ŚWIAT
    • GOŚĆ RADIA ZACHÓD
    • KULTURA
    • NA DROGACH
  • SPORT
  • MUZYKA
  • REPORTAŻ
    • REDAKCJA REPORTAŻU
    • STUDIO REPORTERÓW KUKUŁCZA 1
  • TV
  • PODCASTY
  • REKLAMA
  • RADIO
    • RAMÓWKA
    • LUDZIE RADIA
    • PATRONAT MEDIALNY
    • REGULAMINY
    • KONTAKT
  • ZIELONA GÓRA
  • GORZÓW

Copyright © Polskie Radio Regionalna Rozgłośnia w Zielonej Górze Radio Zachód S.A. 2022.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookie. Kontynuując przeglądanie wyrażasz zgodę na ich używanie. Zachęcamy do odwiedzenia naszej strony Polityki prywatności.
Przejdź do treści
Otwórz pasek narzędzi Narzędzia ułatwień

Narzędzia ułatwień

  • Powiększ tekstPowiększ tekst
  • Zmniejsz tekstZmniejsz tekst
  • KontrastKontrast
  • NegatywNegatyw
  • Podkreślone linkiPodkreślone linki
  • Czcionka alternatywnaCzcionka alternatywna
  • Resetuj Resetuj