°C

Walka z rakiem zamiast marszałkowskiej autopromocji?

fot. Janusz Życzkowski
 

Czy rządząca województwem koalicja PO-PSL-SLD zrezygnuje z części wydatków na promocję regionu i przeznaczy je na walkę z rakiem? Taki postulat pojawił się podczas poniedziałkowej sesji lubuskiego sejmiku. Radny Łukasz Mejza zaapelował by np. zamiast na bilbordy z wizerunkiem marszałek Elżbiety Anny Polak, pieniądze przeznaczyć na oddział onkologiczny Szpitala Uniwersyteckiego w Zielonej Górze

O propozycję Bezpartyjnych Samorządowców zapytaliśmy Sebastiana Ciemnoczołowskiego z Platformy Obywatelskiej. Ten wykluczył możliwość przesunięcia środków z promocji regionu na rzecz onkologii:

Ze względów proceduralnych wniosek o przesunięcie środków z promocji regionu został odrzucony. Inicjatorzy wniosku zapowiedział powrót do postulatu podczas kolejnych obrad.

 

W dniu 19.02.2020 do redakcji wpłynęło pismo Rzecznika Prasowego Urzędu Marszałkowskiego, w którym czytamy:

W związku z zamieszczeniem na stronie internetowej Radia Zachód informacji pt. „Walka z rakiem zamiast marszałkowskiej autopromocji?”, proszę o publikację poniższego wyjaśnienia.

  1. Wniosek, o którym mowa w publikacji Radia Zachód, nie został formalnie złożony ani nie dotyczył – jak podano – „marszałkowskiej autopromocji”, tylko środków zapisanych w budżecie na promocję województwa. Klub Radnych Bezpartyjnych Samorządowców zapowiedział złożenie takiego wniosku.
  1. W budżecie woj. lubuskiego na 2020 r. środki na promocję przeznaczone są głównie na promocję województwa poprzez przewoźników lotniczych operujących z lotniska Zielona Góra/Babimost, dzięki czemu dzisiaj możemy pochwalić się ogromną dynamiką wzrostu liczby pasażerów na linii Zielona Góra – Warszawa – Zielona Góra, obsługiwanej przez narodowego przewoźnika PLL LOT. Ponadto środki te przeznaczone są na promocję gospodarczą w kraju i za granicą, organizację Kongresu Gospodarczego, wsparcie przedsiębiorców poprzez działalność Centrum Obsługi Inwestora i Eksportera, promocję turystyczną w kraju i za granicą, promocję producentów regionalnych i ich produktów, programy profilaktyczne walki z rakiem, a także dla organizacji pozarządowych na promocję województwa poprzez sport i kulturę. W puli tych środków jest również pięć projektów finansowanych z funduszy europejskich regionalnych i krajowych. Nie są to więc środki na kampanie wizerunkowe polityków ani na „marszałkowską autopromocję”.
  1. W ramach realizowanego przez samorząd województwa projektu „Lubuszanie skutecznie przeciw nowotworom – wsparcie realizacji programów zdrowotnych ukierunkowanych na wykrywanie i zapobieganie nowotworom złośliwym jelita grubego, szyjki macicy, piersi wśród mieszkańców województwa lubuskiego” na 2020 r. mamy zapisaną kwotę 900 tys. zł, w tym są środki na promocję na obszarach wykluczonych (białe plamy, obszary o najniższej zgłaszalności na badania). W tym projekcie finansujemy także badania diagnostyczne – tj. kolonoskopię wraz ze znieczuleniem. Koszt dla jednego pacjenta to ok. 600-700 zł, a w naszym projekcie pacjenci mają kolonoskopię bezpłatnie.

 

Michał Iwanowski

Rzecznik Prasowy Zarządu Województwa Lubuskiego

 


- - - OGŁOSZENIE REDAKCJI - - -


Komentuj odpowiedzialnie! Odnoś się do treści informacji, nie obrażaj rozmówców, nie używaj słów niecenzuralnych. Rozgłośnia zastrzega sobie prawo do moderacji komentarzy naruszających te zasady. Administratorem Twoich komentarzy jest Facebook, który może stosować do nich także "Zasady społeczności Facebooka".

W trosce o bezpieczeństwo użytkowników, komentarze zawierające linki nie są publikowane.



Skomentuj przez Facebooka

Polub naszą stronę na Facebooku