97 procent polskich firm działających w Niemczech powtórzyłoby decyzję o wejściu na ten rynek – wynika z badania Polsko-Niemieckiej Izby Przemysłowo-Handlowej.
75 procent z nich przewiduje w 2019 rok wzrost obrotów, 43 procent deklaruje wzrost zatrudnienia, a 50 procent wzrost wydatków na inwestycje. Ponad połowa z firm ocenia sytuację niemieckiej gospodarki jako dobrą.
Szacuje się, że w Niemczech działa blisko 1500 polskich firm.
Prezes Izby Michael Kern powiedział, że polskie przedsiębiorstwa pytane o powód wejścia na niemiecki rynek wskazują m.in. na chęć zwiększenia skali działania, pozyskanie nowych klientów, a także nowych kompetencji.
Badanie przeprowadzono w październiku i listopadzie tego roku na zlecenie Polsko-Niemieckiej Izby Przemysłowo-Handlowej przez firmę Biostat, wzięło w nim udział 70 firm. Raport przygotowano po raz trzeci.